ABOUT
ABOUT
見えない問題の核心へ。
新しい切り口を。
社名のTOMOGRAPHは、医学用語の「断層写真撮影装置」が由来です。CTスキャンのTがTomography〜断層写真のことで外からは見えない体の内部を視るためのものですが、私は、経営・マーケティング上の諸問題を表層的にとらえるのではなく、その内側にある本質を洞察するところから解決に向けたアプローチを始めていきます。
また、解決にあたっては、今までにない切り口を構想し実現していきます。
The company’s name TOMOGRAPH comes from tomography, a device that provides image inside the human body. Rather than grasping management and marketing problems in a superficial manner, our approach sees through the true nature of the problem, bringing new perspective in solving problem and adding new value.
川越智勇/ かわごえ ともたけ
TOMOGRAPH 代表 クリエイティブディレクター
株式会社ベストインクラスプロデューサーズ取締役
1992年旭通信社(ADK)入社。情報システム、マーケを経て、2000年からクリエイティブ。
2011年にドリルに加わる。2013年に独立、TOMOGRAPH代表。
2015年株式会社ベストインクラスプロデューサーズ取締役に就任。
広告賞審査員歴としてカンヌライオンズ、アドフェスト、スパイクスアジア、ニューヨーク広告賞、ACCなど、受賞歴としてクリエイター・オブ・ザ・イヤーメダリスト、ニューヨークADCデザイン部門ブロンズ、ACC賞/ACC地域賞、ロンドン国際広告賞部門賞など。
著書に「届くCM、届かないCM」(横山隆治氏・大橋聡史氏と共著)がある。
Tomotake Kawagoe
Creative Director
Tomotake Kawagoe started his career at ADK in1992. He has worked as a system engineer ,a strategic planner, tvc planner and a creative director. In 2011, he joined Drill, a non-traditional creative boutique owned by Dentsu and ADK. In 2013, he launched TOMOGRAPH.
He served as a judge of Adfest and Adman awards in 2006, Cannes Lions in 2008, Spikes Asia in 2009, NewYork festivals in 2009 and 2015.